Do roku 2016, v procese privatizácie zo 43 médií, ktoré mali programy v jazykoch národnostných menšín a ktorých zakladateľmi boli miestne samosprávy, takmer tretinu (14 Medií) bolo zrušené. Zvyšných 29, ktoré prežili privatizáciu aj dnes existujú. 

Webová stránka "Susedské novinky" (www.komsijskenovosti.rs) skúmali zmeny v týchto médiách po privatizácii. Predmetom výskumu bolo šesť radio staníc – Novi radio Petrovec iz Bačkog Petrovca (Nové rádio Petrovec z Bačského Petrovca, Radio Regije, Bačka Topola (Rádio kraja, Bačská Topola), Radio Bela Crkva (Rádio Bela Crkva), Radio Bačka iz Bača (Rádio Bačka z Baču), Radio Medveđa (Rádio Medveďa) a Radio Subotica (RádioSubotica), tri informačné centra – Q médiá z Kuly, IC Odžaci a Sandžačká televízna sieť z Tutinu, päť televízii – TV Pirot, KCN TV Jagodina, TV Vranje, Novosadská TV a Nišká televízia, dva týždenníky – Nedeljne novine, Bačka Palanka (Týždenné noviny, Bačská Palanka) Reč naroda, Požarevac (Slovo ľudí, Požarevac) a 13 mediálnych domov - RTV OK Kovačica, RTV Stara Pazova, RTV Novi Pazar, RTV Bujanovac, Rádiová televízia Preševo, RTV Trstenik, Kopernikus RTV Raška, Kopernikus RTV Šid, RTV Caribrod, Rádiová televízia Kruševac, RTV Pančevo, RTV Inđija a RTV Bor. 

V takmer polovici výskumaných médií v 15ých programy v jazykoch národnostných menšín existujú v rovnakom rozsahu ako po privatizácii. V piatich (Rádio Bačka, RTV Trstenik, RT Preševo, Kopernikus RTV Šid, TV Pirot) sa rozsah programu znížil. Na rozdiel od nich v týždenníku Slovo ľudí, Novosadskej televízii a KCN Raška, rozsah programu v jazykoch národnostných menšín sa zvýšil. V troch mediách programy v jazykoch národnostných menšín sú zrušené. RTV Bor a Informačné centrum Odžaci boli sprivatizované prevodom bezplatných akcií na zamestnancoch, takže neboli povinní zachovať programy v jazykoch národnostných menšín a v televízii Niš tento druh programu podporovali projekty Ministerstva kultúry a po ukončení projektov programy boli zrušené. V Rádio Subotica programová schéma bola úplne zemenená, takže sa príspevky v rôznych jazykoch boli menili počas trvania programu. V pozorovaných médiách sa program vysiela v 12 jazykoch. Približne polovica, 15 médií má program v jednom jazyku národnostné menšiny, tri vysielajú v dvoch jazykoch, tri médiá majú programy v troch a štyroch jazykoch. 

Rozsah vysielaného programu je pomerne nerovnomerný - od tých, ktorí majú jednohodinový program mesačne do takýchto médiách, ktoré majú celodenné programy v jazykoch národnostných menšín. Z 29 monitorovaných, 20 médií je v súkromnom vlastníctve a v šiestích sú vlastníci zamestnanci, ktorými boli udelené bezplatné akcie. Výskum ukázal, že napriek skutočnosti, že privatizácia mala byť už dávno ukončená v Rádio Preševo a RTV OK z Kovačice, akcie neboli prevedené na zamestnancov. Taktiež v týždenníku z Bačskej Palanky privatizácia bola ukončená a keďže nikto zo zamestnancov nemal právo na bezplatné akcie, médium je pod záštitou Ministerstva hospodárstva so štátnym zástupcom kapitálu. 

Počas privatizácie došlo aj ku koncentrácii kapitálu. Tri majitelia majú deväť médií vo svojom vlastníctve - Radoica Milosavljević štyri (RTV Caribrod, RT Kruševac, TV Pirot i RTV Pančevo), Kopernikus Cable Network tri (TV Jagodina, TV Raška i RTV Šid), a Zoran Veličkovič je majoritným vlastníkom dvoch médií (RTV Vranje a RTV Bujanovac). V ťažkej materiálnej situácii v ktorej sa miestné média ocitli, programové​​ spolufinancovanie mediálneho obsahu pre väčšinu médií bolo dôležitým zdrojom príjmov. Všetky sledované média dostávali respektíve získavali finančné prostriedky pre projekty a to ako na súťaží Pokrajinského sekretariátu pre kultúru, verejné informovanie a vzťahy s náboženskými spoločenstvami a Ministerstva kultúry a informovania a to pre mediálne obsahy v jazykoch národnostných menšín, tak aj na obecných výberových konaniach pre spolufinancovanie mediálneho obsahu. Výška týchto prostriedkov bola dosť rôznorodá. Niektoré médiá v niektorom zo sledovaných rokoch nedostali prostriedky na projekčné spolufinancovanie (Sandžačká TV sieť 2017, RTV Preševo 2016 a 2018 a Rádio Subotica 2016), zatiaľ čo napríklad RTV Pančevo v roku 2016 dostal 27.925.000 dinárov pre mediálne projekty. 

Údaje, ktoré sme dostali ukazujú, že počet zamestnancov v sledovaných médiách je väčšinou rovnaký ako po privatizácii. Veľký odchod zamestnancov sa uskutočnil pred privatizáciou, keď si veľký počet mediálnych pracovníkov využil odchodné. Po privatizácii boli zaznamenané prípady dôchodku alebo nové zamestnanie ale len jedného alebo dvoch zamestnancov. Celá pozorovaná situácia sa dá ohodnotiť ako stagnujúca - aj rozsah programu aj počet zamestnancov je podobný ako po privatizácii. Aj médiá so internetovými stránkami zriedka publikujú obsah v jazykoch národnostných menšín, niekedy sa môžu nájsť relácie na Jutjub kanáloch, zatiľ, čo sa a sociálne siete nedostatočne používajú na propagáciu obsahu v jazykoch národnostných menšín. Vzhľadom na to, že ide hlavne o hraničné médiá, zriedkavé sú aj príklady spolupráce s médiami z krajín cez hranice, čo by predsa prispelo k rôznorodosti týchto programov. Aj spolupráca s Národnými radami národnostných menšín sa líši od prípadu k prípadu - od dobrej spolupráce až po nedostatok kontaktov. Zriedkavé sú príklady a spolupráca s mimovládnymi organizáciami zaoberajúcimi sa problematikou menšín. Hlavným problémom týchto, ako aj väčšiny miestnych médií v Srbsku je však zlá finančná situácia, ktorá vedie k odchodu profesionálnych ľudí z médií, nedostatku nových pracovných miest a nedostatku technického vybavenia.

